Jste zde

Hornet 750

Nový CB750 Hornet přistál na veletrhu Intermot  Na motocyklovém veletrhu Intermot v Kolíně nad Rýnem byl představen nový model CB750 Hornet  Garance vzrušení při každé jízdě díky nejlepšímu poměru výkonu a hmotnosti v dané třídě  Zcela nový řadový dvouválcový motor o objemu 755 cm3 disponuje maximálním výkonem 67,5 kW a točivým momentem 75 Nm  Nový je také mimořádně lehký ocelový lichoběžníkový rám  Výrazný streetfighter styling je výsledkem práce návrhářů z výzkumného a vývojového centra značky Honda v Římě  Pro každý ze čtyř jízdních režimů jsou k dispozici různá nastavení výkonu, intenzity brzdění motorem a úrovně zásahů systému HSTC  Bohatá standardní výbava a tři atraktivní pakety příslušenství Na veletrhu Intermot v Kolíně nad Rýnem dnes společnost Honda představila netrpělivě očekávaný, zcela nový CB750 Hornet, čímž se do modelové řady této značky vrací jedno z nejskloňovanějších jmen ve světě motocyklů. Rychlý, agilní a zábavný. Hornet je zárukou potěšení z jízdy v každé situaci nejen díky nejlepšímu poměru výkonu a hmotnosti ve své třídě, ale také díky vyváženosti, stabilitě a agilní ovladatelnosti, jimiž jsou stroje značky Honda pověstné. Zcela nový kompaktní a lehký řadový dvouválcový motor o objemu 755 cm3 ve svých malých rozměrech ukrývá špičková technická řešení. Tradiční výkonové „žihadlo“ modelu Hornet zůstalo zachováno – maximálního výkonu 67,5 kW stroj dosahuje při 9 500 ot./min. Zároveň však motor nabízí vysoký točivý moment v celém rozmezí otáček (s maximem 75 Nm při 7 250 ot./min.), jenž je zárukou dynamiky v nízkých a středních otáčkách a příjemné akcelerace v jakékoliv jízdní situaci. Nový motor je výstavní skříní technického know-how značky Honda. 270° fázování klikového hřídele vytváří pulzující charakter typický pro vidlicové dvouválce a společně se speciálně vyvinutým výfukem produkují atraktivní zvuk; patentované sací vedení s vířivým prouděním Vortex Flow Ducts nasávaný vzduch rovnoměrně rozděluje do celého prostoru vzduchové komory, což přispívá k ostré reakci plynu a rychlému nárůstu otáček; válce motoru jsou podobně jako u CBR1000RR-R Fireblade potaženy kombinací niklu a karbidu křemíku; důmyslné prostorové uspořádání a osmiventilová hlava Unicam přispívají k dosažení mimořádně kompaktních rozměrů. Nový motor je uložen ve zcela novém lehkém ocelovém lichoběžníkovém rámu o hmotnosti pouhých 16,6 kg, jenž byl vyladěn tak, aby motoru umožňoval naplno využít jeho schopnosti a výkony. K agilitě a zpětné vazbě přispívá inverzní 41mm vidlice Showa Separate Function Fork Big Piston (SFF-BPTM) upevněná v novém vrchním a spodním uchycení. Dalším faktorem pro maximalizaci zábavnosti stroje je zadní tlumič s nastavitelným předpětím, který je s novým ocelovým kyvným ramenem spojen pomocí systému Pro-Link. K potěšení z jízdy, praktičnosti stroje i k potěšení z jeho vlastnictví přispívá bohatá standardní výbava, které vévodí pětipalcový barevný TFT displej, jenž čitelně zobrazuje všechny důležité informace a umožňuje ovládání všech systémů. Konektivitu zajišťuje systém hlasového ovládání Honda Smartphone Voice Control, jenž je k dispozici pro zařízení se systémem Android a (poprvé i pro) iOS. Veškeré osvětlení je tvořeno LED diodami; ukazatele směru s funkcí automatického vypnutí jsou navíc vybaveny systémem signalizace nouzového brzdění, jenž přispívá k vyšší bezpečnosti jezdce. Nový Hornet také disponuje 3 jízdními režimy s přednastavenými kombinacemi výkonu motoru, brzdění motorem a úrovně zásahů systému nastavitelné kontroly trakce s integrovanou technologií zamezující zvedání předního kola (Wheelie Control). Ve čtvrtém režimu „User“ si může jezdec sám zvolit preferovanou kombinaci podle aktuálních podmínek a jeho jízdního stylu. Design modelu Hornet, za který odpovídá výzkumné a vývojové středisko značky Honda v Římě (jehož designéři stojí mimo jiné za úspěšnými modely Africa Twin, X-ADV a za řadou nahých strojů Neo Sports Café), se vyznačuje ostrými rysy, moderním vyjádřením technické krásy a siluetou, liniemi a tvary utvářejícími kompaktní a agresivní proporce. Nejvýraznějším rysem je ostře řezaná palivová nádrž inspirovaná křídly sršně (angl. hornet, pozn. překl.). Kamkoliv se podíváte – od agresivně zkosené přední kapotáže až po ostrou a minimalistickou záď, tam spatříte prvky napětí a agresivity, ze kterých vyzařuje ryzí sportovní charakter. Pro CB750 Hornet bude k dispozici kompletní nabídka originálního příslušenství včetně tří paketů – Sport, Style a Touring, které uspokojí potřeby každého jezdce. Model bude k dispozici ve čtyřech barvách: bílé perleťové Pearl Glare White, černé Graphite Black (v obou případech s elegantním rámem lakovaným v červené metalíze Metallic Red Flame a anodizovanou červenou vidlicí), matné šedé metalíze Matte Iridium Gray Metallic a v matné žluté Mat Goldfinch Yellow. Jméno Hornet je zpět, a to v balení, které jistě napíše další vzrušující kapitolu jeho slavné historie.


Nahoru