Nový CB1000 Hornet
Hlavní hvězdou při představení nových modelů Honda bude nová špička rozšiřující se rodiny Hornet – model CB1000 Hornet. Nový vlajkový naháč bude poháněn upravenou verzí řadového čtyřválce z modelu CBR1000RR Fireblade z modelového roku 2017, který disponuje maximálním výkonem přes 110 kW a točivým momentem více než 100 Nm. Motor je upevněn ve zcela novém dvojitém páteřovém ocelovém rámu, který nabízí jedinečnou kombinaci dynamických vlastností v zatáčkách a stability, mimo jiné díky 41mm vidlici Showa Separate Function Fork Big Piston (SFF-BP) s nastavitelným tlumením v kompresi i odskoku, které sekunduje zadní tlumič Showa s přepákováním Pro-link. Design stroje je čistý a agresivní. Za pronikavým pohledem superkompaktních dvojitých projektorových LED světlometů se nachází palivová nádrž s charakteristickým Hornet tvarem – s křídly směrujícími vpřed, která je vpředu široká, ale vzadu se radikálně zužuje, což se odráží v minimalistickém sedle, které podtrhuje tradiční Hornet vzhled s úzkým pasem. Nový rám je zároveň využit jako designový prvek, je však lakován v decentní černé barvě – stejně jako mřížkový trubkový zadní podsedlový rám. Elektronicky řízená škrticí klapka umožnila vybavení stroje elektronickými asistenty, které jezdci poskytují výběr ze 3 jízdních režimů, jež se zobrazují na 5palcovém TFT barevném displeji; konektivita telefonů s operačními systémy Android a iOS je zajištěna prostřednictvím technologie Honda RoadSync.
Nový CB500 Hornet
Třetím členem rodiny Hornet se pro modelový rok 2024 stává CB500 Hornet, který přináší nový agresivní styl inspirovaný svými dvěma většími sourozenci a aerodynamické vlastnostmi, které dělají čest ikonickému jménu Hornet. Kapotáž modelu CB500 Hornet zahrnuje boční kanály umístěné vedle světlometu, které přivádějí vzduch k horní části palivové nádrže, čímž přispívají k lineární odezvě řízení a k vynikající ovladatelnosti. Nový LED světlomet se vyznačuje širším světelným kuželem, který zlepšuje viditelnost. Výkon a točivý moment motoru o objemu 471 cm3 splňují maximální hodnoty stanovené pro řidičské oprávnění kategorie A2 – 35 kW a 43 Nm – zatímco vylepšená nastavení systému vstřikování paliva zlepšují akceleraci již od nízkých otáček. Pro větší klid mysli je model CB500 Hornet nyní vybaven systémem HSTC. Součástí kvalitního podvozku je 41mm inverzní vidlice Showa SFF-BP, zadní tlumič Showa a dva brzdové kotouče vpředu se čtyřpístovými třmeny, zatímco nový pětipalcový TFT displej nabízí technologii konektivity Honda RoadSync.
Nová Honda CBR600RR
Po šesti letech absence v evropské modelové řadě se v modelovém roce 2024 vrací milovaný – a jako břitva ostrý – model CBR600RR, aby znovu oživil kategorii supersportů střední hmotnostní kategorie. Nová Honda CBR600RR, která je vybavena nejmodernější elektronikou a aerodynamikou inspirovanou technologiemi z MotoGP, představuje vysokootáčkový čtyřválcový motocyklový klenot poháněný výrazně vylepšeným motorem, jenž disponuje maximálním výkonem 89 kW při 14 250 ot./min. a maximálním točivým momentem 63 Nm při 11 500 ot./min. Skvěle ovladatelný podvozek si poradí s okamžitými změnami směru a vyznačuje se vynikající stabilitou danou dvojitým páteřovým hliníkovým rámem s hliníkovou kyvnou vidlicí, 41mm inverzní vidlicí Showa Big Piston, zadním tlumičem Showa s přepákováním Pro-Link a kapotáží, jejíž součástí jsou křidélka odvozená od závodních speciálů z MotoGP. Nový komplexní soubor elektronických asistentů u modelu CBR600RR těží z použití šestiosé jednotky pro měření setrvačných sil (Inertial Measurement Unit – IMU), která je využita i u CBR1000RR-R Fireblade. Jeho součástí je elektronicky řízená škrticí klapka Throttle By Wire, 5 jízdních režimů, systém ABS umožňující brzdění v zatáčkách, devítistupňový systém nastavitelné kontroly trakce Honda Selectable Torque Control (HSTC), systém zamezující zvedání předního a zadního kola a výstražná světla pro nouzové brzdění. Standardní výbava zahrnuje také elektronický tlumič řízení Honda, pomocnou kluznou spojku a rychlořazení.
Nová Honda NX500
Ikonické označení „NX“ se do modelové řady značky Honda vrací ve formě nového modelu NX500. S ohledem na význam zkratky „New X-over“ byla Honda NX500 navržena tak, aby jezdci poskytovala stejně příjemné zážitky na různých cestách od klikatých silnic, přes štěrkové cesty, až po dobrodružství v dalekých krajích. Tento nový model staví na popularitě CB500X, vyznačuje se novým vzhledem a řadou vylepšení v oblastech výbavy i výkonů. Dynamika, ovladatelnost i pocit z jízdy se zlepšily díky snížení pohotovostní hmotnosti o 3 kilogramy (z toho o 1,5 kg díky novým lehkým pětipaprskovým kolům z lehké slitiny) na 196 kg, revidovanému odpružení i tlumení 41mm inverzní vidlice Showa Separate Function Fork Big Piston (SFF-BP), či ostřejší akceleraci díky novému nastavení systému vstřikování paliva. Další vylepšení výbavy zahrnují nový 5palcový TFT displej, technologii Honda RoadSync pro připojení chytrého telefonu, či systém HSTC. Vzhled stroje, kterému dominuje nový světlomet, byl kompletně přepracován a vyznačuje se zcela novou kapotáží, v níž se mísí praktičnost kompaktního cestovního endura s imponující siluetou a pevnými tvary.
CBR500R
Také vstupenka do supersportovní řady CBR značky Honda prošla pro modelový rok 2024 výrazným vylepšením. Výrazný a komplexně modernizovaný vzhled inspirovaný modelem Fireblade zahrnuje nový světlomet i zadní světlo a přepracovanou kapotáž s křidélky pro lepší kontrolu nad přední částí stroje. „Baby Blade“ vzhled modelu CBR500R podtrhuje nová grafika a barvy, zatímco nová nastavení systému vstřikování paliva zlepšila akceleraci v nízkých otáčkách. Nový pětipalcový plnobarevný TFT displej se ovládá praktickým podsvíceným ovladačem a slouží zároveň jako rozhraní pro nový systém konektivity Honda RoadSync.
CB650R a CBR650R
Nahý model střední hmotnostní kategorie CB650R a jeho sourozenec CBR650R vstupují do modelového roku 2024 s osvěženým vzhledem a s novými technologiemi. Unikátní Neo Sports Café design modelu CB650R se vyvinul do elegantnějšího, dynamičtějšího, ale i praktičtějšího motocyklu. Přídi vévodí nový zkosený LED světlomet, za nímž následují nové kryty chladiče a nová ostřejší zadní kapotáž zakončená novým zadním světlem. U sourozence CBR jsou přepracované dvojité LED světlomety doplněny o aktualizovanou horní a spodní kapotáž, která je společně s přepracovanou zadní částí ztělesněním svalnatosti se štíhlými liniemi a atraktivními úhly, čímž se zvyšuje čistě sportovní přitažlivost modelu CBR650R. Oba stroje jsou vybaveny technologií konektivity Honda RoadSync a novým pětipalcovým plnobarevným TFT displejem navrženým s důrazem na optimální čitelnost za jasných dnů.
Honda E-Clutch
CB650R a CBR650R jsou zároveň prvními motocykly značky Honda, které budou dostupné s inovativní technologií Honda E-Clutch. Jedná se o první plně automatickou spojku na světě určenou pro motocykly s vícestupňovými převodovkami, která byla navržena tak, aby jízdu na motocyklu zpříjemňovala a zatraktivňovala všem uživatelům od začátečníků až po experty. Díky Honda E-Clutch při řazení na vyšší i nižší rychlostní stupeň odpadá nutnost používat spojkovou páčku. Jezdec pouze ovládá nožní řadicí páku, která zajistí mimořádně rychlé a konzistentní řazení, stejně jako při použití rychlořazení. Při přeřazení přitom dochází k harmonické kombinaci částečného rozpojení spojky a přerušení vstřikování paliva a zapalování, čímž se eliminují rázy spojené s přeřazením a je zajištěna mimořádně hladká jízda. Spojková páčka není zapotřebí ani při zpomalování nebo zastavování. Systém Honda E-Clutch, jenž je aktivován ihned po nastartování motoru, si poradí s oběma scénáři. Pokud si to ale jezdec přeje, může spojkovou páčku používat tak, jak je zvyklý. Pokud si jezdec přeje tento systém pro některou jízdu vypnout, může tak učinit prostřednictvím přístrojového panelu.
CBR1000RR-R Fireblade a CBR1000RR-R Fireblade SP
V modelovém roce 2024 se model CBR1000RR-R Fireblade a jeho verze SP posouvají dále po vývojové křivce díky řadě vylepšení motoru a převodovky, které přinášejí výrazné zvýšení výkonu ve středním pásmu a lepší odezvu na plyn. Díky obrovskému množství zkušeností z vývoje a know-how týmu HRC byl u modelu CBR1000RR-R Fireblade SP výrazně změněn charakter přísunu točivého momentu (113 Nm) a výkonu (160 kW), aby se vedle úžasných špičkových hodnot dosáhlo ještě lepší akcelerace při výjezdu ze zatáčky. K tomu přispívají nové kratší převodové poměry a koncový převod, přepracovaná střední část kapotáže s novými křidélky a revidovaný, lehčí a poddajnější rám. Elektronicky řízená škrticí klapka ovládaná 2 motory zlepšuje kontrolu při jejím částečném otevření, a navíc umožňuje intenzivnější brzdění motorem. Lehčí kliková skříň, klikový hřídel a ojnice spolu s upraveným časováním ventilů a zvýšeným kompresním poměrem poskytují modelu CBR1000RR-R Fireblade SP více výkonu v každém spalovacím cyklu, zatímco změny na standardně montovaném tlumiči výfuku Akrapovič vedly ke snížení hlučnosti o 5 dB. Verze SP modelu CBR1000RR-R Fireblade je prvním motocyklem na světě, který je vybaven novou, třetí generací 43mm inverzní vidlice Öhlins Smart Electronic S-EC3.0 (SV) NPX. Navíc disponuje digitálním průvodcem nastavení předpětí pružin na přístrojovém panelu, který byl vyvinut tak, aby jezdci poskytl přehledný a snadný způsob dokonalého nastavení svého motocyklu Fireblade. Nové čtyřpístové radiální brzdové třmeny Brembo Stylema R jsou zárukou trvale vysokého brzdného výkonu.
CRF1100L Africa Twin a Africa Twin Adventure Sports
Veletrh EICMA je místem veřejného debutu modelu CRF1100L Africa Twin a její verze Adventure Sports, které do modelového roku 2024 vstupují s řadou výkonnostních a praktických novinek. Díky změnám kompresního poměru, časování ventilů, sacích otvorů a nastavení řídicí jednotky se u obou modelů zvýšil maximální točivý moment o 7 %, který je navíc dostupný o 750 ot./min. dříve. Úpravy automatické dvouspojkové převodovky DCT přinesly dřívější podřazování, které umožňuje lepší využití nových vlastností motoru, lepší detekci zatáček a přirozenější pocit při rozjezdu a při jízdě na první a druhý rychlostní stupeň. Pro větší praktičnost jsou oba stroje nově vybaveny bezdušovými pneumatikami, které usnadňují opravy na cestách, a větším plexi štítem nastavitelným do 5 poloh. CRF1100L Africa Twin bude poprvé k dispozici s volitelným podvozkem Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (Showa EERA™), jenž nabízí optimalizované tlumení za všech jízdních podmínek, ale také například možnost měnit předpětí zadní pružiny za jízdy prostřednictvím 6,5palcového dotykového displeje. Schopnosti modelu CRF1100L Africa Twin Adventure Sports pro jízdu po silnicích dále posouvá nové 19“ přední kolo a širší pneumatika. Rozšířená přední kapotáž a větší plexi štít zlepšují ochranu před povětrnostními vlivy, zatímco sedlo se silnějším polstrováním poskytuje jezdci více komfortu.