Jste zde

Honda CB125R 2018

Honda představuje atraktivně obnažený nový „sportovní naháč“ zaměřený na mladé jezdce, kteří kladou důraz na stylový vzhled. Lehká CB125R disponuje pružným, kapalinou chlazeným motorem, šestistupňovou převodovkou a zcela novým podvozkem tvořeným trubkovým/lisovaným ocelovým rámem, 41mm inverzní vidlicí, radiálním čtyřpístovým předním brzdovým třmenem, plovoucím brzdovým kotoučem a zadním tlumičem s možností nastavení předpětí pružiny. Vylepšená výbava zahrnuje použití LED diod pro veškeré osvětlení, LCD displej a systém ABS propojený s jednotkou IMU.

Úvod

Společnost Honda pro rok 2018 přichází s novým modelem CB125R. Jako součást výrazné rodiny vycházející z nového stylu Honda „Neo Sports Café“ – jejímiž dalšími členy jsou modely CB1000R a CB300R (oba pro rok 2018 inovované) – přetavuje vzrušení na dvou kolech do kompaktních, lehkých proporcí.

Kromě potěšení z jízdy, radosti z vlastnictví a výrazného nového charakteru vstupní řady strojů Honda tento model nabízí celou řadu prémiových prvků výbavy, jež přebírá od svých větších sourozenců. CB125R přináší do ulic evropských měst nový, svěží styl kombinovaný s minimalistickým obnaženým charakterem.

Informace o modelu

Ačkoliv model CB125R svým vzhledem připomíná velký motocykl, jeho hmotnost činí pouhých 125,8 kg (s náplněmi), což z něj činí velmi dobře ovladatelný stroj. Jeho točivý, kapalinou chlazený jednoválcový motor nabízí dynamickou akceleraci v nízkých a středních otáčkách a vyznačuje se unikátním novým charakterem, jenž si klade za cíl oslovit a inspirovat mladé jezdce.

Nový ocelový rám je tvořen kombinací lisovaných profilů a trubek. Nejenže dobře vypadá, ale zároveň nabízí vyváženou tuhost poskytující jezdci skvělou zpětnou vazbu. CB125R navíc přichází se špičkovou 41mm inverzní vidlicí, zadním tlumičem s možností nastavení předpětí, radiálním 4pístovým předním brzdovým třmenem, systémem ABS propojeným s jednotkou IMU a plnohodnotnými radiálními pneumatikami Dunlop.

Atraktivní výbava, kterou lze obvykle nalézt u mnohem větších strojů, zahrnuje zkosená hliníková řídítka, LCD přístrojový panel či osvětlení složené výhradně z LED diod. Díky ní ze stroje vyzařuje kvalita a jeho majitel na něj může být náležitě hrdý.118608_2018_cb125r_0.jpg

Hlavní vlastnosti

Podvozek a vzhled

  • Industriální minimalistický styl vytváří výrazný vizuální dopad
  • Lehký ocelový rám tvořený kombinací trubek a lisovaných profilů
  • 41mm inverzní přední vidlice a ocelové kyvné rameno s nepravidelným průřezem
  • Radiální 4pístový brzdový třmen a 296mm plovoucí přední kotouč bez středového upevnění
  • Systém ABS je propojen s jednotkou pro měření setrvačných sil IMU (Inertial Measurement Unit)
  • Kompletní LED světla a LCD přístrojový panel

Model CB125R je svým vzhledem jedinečný a vyznačuje se především promyšlenou redukcí hmoty, jež staví na odiv černě zbarvené komponenty stroje. Tím napodobuje minimalistický a brutálně čistý výrazový styl „Neo Sports Café“ nové Hondy CB1000R a přináší tak do vstupní kategorie nový, vyhraněnější charakter. Zkrácená záď je extrémně minimalistická a slouží k upevnění nylonového zadního blatníku; stupačky jezdce i spolujezdce jsou vyrobeny z hliníku.

Rám CB125R, jenž rovněž dotváří minimalistický styl, je zhotoven z ocelových trubek a z lisovaných profilů. Kyvné rameno je vyrobeno z ocelového plechu a vyznačuje se nepravidelně tvarovaným průřezem. Oba prvky jsou zkonstruovány tak, aby se vyznačovaly vysokou podélnou tuhostí a odolností proti výkyvům kol, aniž by však byly příliš tuhé nebo zbytečně těžké.

Silnou stránkou podvozku jsou především lisované ocelové desky kyvného spoje a vlastní kyvné rameno, díky kterým se trubkový příhradový rám vyznačuje stabilitou a zpětnou vazbou; sklon přední vidlice a závlek dosahují 24,2°/90,2 mm. Ke skvělé ovladatelnosti modelu CB125R přispívá také prvotřídní 41mm inverzní vidlice s měkkým tlumením a dynamickým odpružením.

Zadní tlumič nabízí 5stupňové nastavení předpětí pružiny. Rozložení hmotnosti v poměru 51,6 % přední / 48,4 % zadní kolo zlepšuje přilnavost předního kola a spolu s nízkou hmotností 125,8 kg (s náplněmi) a kompaktním rozvorem 1345 mm usnadňuje jezdci řízení.

Řídítka ze silných hliníkových trubek jsou zahnutá pod úhlem 40° a průměr otáčení s hodnotou 2,3 m jsou zárukou obratnosti i v hustém městském provozu. Výška sedla je 816 mm.

Přední 296mm plovoucí kotouč bez středového náboje je ovládán radiálně upevněným 4pístovým třmenem Nissin, zatímco zadní 220mm kotouč je spojen s jednopístovým třmenem; přední i zadní brzda je modulována 2kanálovým systémem ABS. Tento prvotřídní systém je propojen s jednotkou pro měření setrvačných sil IMU (Inertial Measurement Unit), jež je zárukou přesného rozdělení působení ABS mezi přední a zadní kolo v závislosti na chování stroje. Zadní radiální pneumatice o rozměru 150/60R-17 sekunduje přední radiální pneumatika o rozměru 110/70R-17.

Tenký (23,5 mm) a lehký (230 g) LCD přístrojový panel zobrazuje údaje o rychlosti, otáčkách motoru, množství paliva a informaci o zařazeném rychlostním stupni. Kontrolky jsou seřazeny v jeho horní části. Osvětlení tvořené kompletně z LED diod (včetně ukazatelů směru) zdůrazňuje prémiový charakter stroje a napomáhá centralizaci hmoty. Přední světlomet obsahuje světelný vzorec tvořený dvěma čarami, z nichž horní slouží pro potkávací a dolní pro dálková světla. Zadní světlo je nejtenčí, jaké kdy bylo u motocyklu značky Honda použito.

10,1litrová palivová nádrž je skryta pod ostře řezanou kapotáží a bočnicemi a její víčko je inspirováno leteckým stylem. Se spotřebou 2,1 l/100 km (v režimu WMTC) dosahuje dojezd modelu CB125R na plnou nádrž přes 480 km.

Motor

  • Příjemný jednoválcový SOHC motor se 2 ventily
  • Maximální výkon 9,8 kW a točivý moment 10 Nm
  • Vstřikování paliva PGM-FI
  • 6stupňová převodovka

Kompaktní, kapalinou chlazený dvouventilový SOHC jednoválec modelu CB125R o objemu 124,7 cm3 (odvozený od CBR125R) byl navržen tak, aby poskytoval pružnou odezvu v reálném provozu. Maximálního výkonu 9,8 kW motor dosahuje při 10 000 ot./min., přičemž nejvyšší hodnota točivého momentu činí 10 Nm při 8 000 ot./min.

Vrtání a zdvih jsou 58 x 47,2 mm a kompresní poměr dosahuje hodnoty 11:1. Vstřikování paliva PGM-FI je zárukou svěží odezvy na plyn v celém rozmezí otáček. Výfuk je podvěšený a je zakončen dvoukomorovým tlumičem.

6stupňová převodovka se vyznačuje rovnoměrně rozloženými převodovými stupni s důrazem na akceleraci v nižších a středních rychlostech; CB125R zrychlí na 50 km/h za 11,4 s.

Technické parametry 

MOTOR  
Typ Kapalinou chlazený, 4taktní, 2ventilový jednoválec SOHC
Zdvihový objem (cm³) 125 cm3
Počet ventilů na válec 2
Vrtání × zdvih (mm) 58 mm x 47,2 mm
Kompresní poměr 11,0:1
Maximální výkon 9,8kW/10000 ot./min.
Max. točivý moment 10 Nm/8000 ot./min.
Olejová náplň 1,3 l
PALIVOVÝ SYSTÉM  
Karburace Elektronické vstřikování paliva PGM-FI
Objem palivové nádrže 10,1 l
Spotřeba paliva 2,1 l/100 km (v režimu WMTC)
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA  
Startování elektrické
Kapacita baterie YTZ6V 12V 5Ah MF
Výkon alternátoru 250 W při 5 000 ot./min.
HNACÍ ÚSTROJÍ  
Typ spojky Mokrá, lamelová s vinutými pružinami
Typ převodovky 6stupňová
Stálý převod Řetěz s těsnicími O-kroužky
RÁM  
Typ Kosočtvercový rám s vnitřním čepem (Inner Pivot Diamond Frame)
PODVOZEK  
Rozměry (DxŠxV) 2015 mm x 820 mm x 1055 mm
Rozvor kol 1345 mm
Úhel přední vidlice 24,2º
Závlek 90,2 mm
Výška sedla 816 mm
Světlá výška 140 mm
Pohotovostní hmotnost 126 kg
Poloměr otáčení 2,3 m
ZAVĚŠENÍ KOL  
Typ vpředu 41mm inverzní teleskopická vidlice 
Typ vzadu Jednoduchý tlumič 
KOLA  
Velikost ráfku Přední 17M/C x MT3,00
Velikost ráfku Zadní 17M/C x MT4,00
Pneumatika vpředu 110/70R17M/C 54H
Pneumatika vzadu 150/60R17M/C 66H
BRZDY  
Systém ABS, Typ Vpředu i vzadu nezávislý systém ABS s IMU
PŘÍSTROJE A ELEKTRICKÁ VÝBAVA  
Přístrojový panel LCD displej
Světlomet Potkávací:13 W Dálkový: 8,8 W (LED)
Zadní světlo Brzdové světlo: 2,5 W Zadní světlo: 0,4 W (LED)

 


Nahoru