Jste zde

HONDA INTEGRA 2018

Jedinečná Honda Integra – kombinující to nejlepší z motocyklu a skútru – disponuje LED světly a LCD přístrojovým panelem a přichází se dvěma speciálními metalickými laky Special Edition. Pro rok 2018 je stroj vybaven systémem Honda Selectable Torque Control (HSTC). Pro držitele řidičského oprávnění A2 je nyní k dispozici také verze s výkonem 35 kW.

Úvod

Model Integra, který byl poprvé představen v roce 2012 jako jeden z trojice strojů založených na platformě nové koncepce Honda New Concept (NC), získal své jméno díky tomu, že v sobě integruje komfort, styl a pohodlí skútru s dynamickou ovladatelností a výkonným motorem motocyklu.

V roce 2014 se zdvihový objem úsporného dvouválcového motoru tohoto stroje, jenž je standardně vybaven automatickou dvouspojkovou převodovkou Honda DCT, zvýšil ze 700 cm3 na 745 cm3. K vyššímu výkonu a lepší ovladatelnosti se přidaly ostřejší rysy a vylepšená ergonomie.

V roce 2016 prošel model Integra modernizací, jež zahrnovala 41mm vidlice Showa Dual Bending Valves (SDBV) s dvojitým průtokovým ventilem, režim S se 3 úrovněmi nastavení převodovky DCT, kompletní LED osvětlení a LCD přístrojový panel.

Vývoj modelu Integra pokračuje i pro rok 2018 a zahrnuje další vylepšení převodovky DCT či úpravy v elektronice motoru, jež dále zlepšují jeden z nejosobitějších jednostopých strojů v modelové nabídce značky Honda.

Informace o modelu

Dynamický a osobitý vzhled modelu Integra jen potvrzuje jeho pozici stroje, který rozbíjí zažité šablony. LED světlomety a zadní světlo mu dodávají zřetelný nádech mimořádnosti. LCD přístrojový panel lze díky nastavitelné barvě podsvícení přizpůsobit vkusu majitele a zároveň se jedná o prémiový prvek výbavy. Přitažlivost inovovaného modelu ještě více zvyšují dvě speciální barevná provedení Special Edition (SE) s novým typem laku s unikátním metalickým leskem.

745cm3 dvouválcový motor modelu Integra se vyznačuje vysokým točivým momentem v nízkých a středních otáčkách a zajišťuje silnou akceleraci již od velmi nízkých otáček. Spotřeba činí 3,5 l/100 km (v režimu WMTC) a motocykl je nyní vybaven systémem nastavitelné kontroly trakce Honda Selectable Torque Control (HSTC), který je možné zcela vypnout.

Převodovka DCT se vyznačuje přirozeným a plynulým chováním při přidání a ubrání plynu. Pro více sportovních zážitků automatický režim  S nabízí 3 úrovně řazení v módu  AT. V manuálním módu MT byl zvýšen limit otáček pro podřazování.

Pro rok 2018 bude k dispozici také verze s výkonem 35 kW, díky které si budou model Integra moci užít i držitelé řidičského oprávnění A2. Dealer Honda jim ve vhodný čas bude schopen jejich stroj přeměnit na verzi s plným výkonem.118739_2018_integra.jpg

Hlavní vlastnosti

Vzhled a výbava

  • 21litrová schránka pojme integrální přilbu
  • Inverzní LCD přístrojový panel s možností přizpůsobení
  • LED světlomet a zadní světlo
  • Klíč s vnitřním výbrusem obsahuje čip imobilizéru Honda Ignition Security System (HISS)

Další vývoj modelu Integra se řídil sloganem „Sensual Performance“, záleží tedy na tom, co jezdec cítí, vidí a slyší. Vizuální atraktivitu stroje zvýrazňuje kompaktní LED světlomet s ostrým bílým světlem a světla pro denní svícení. Zadní LED světlo s čirým krytem vhodně doplňuje krátkou koncovku výfuku a dodává zádi modelu Integra kompaktní proporce. Stupačky jsou opatřeny kombinací nerezové oceli a pryže, jež působí dojmem kvality.

Přístrojový panel je tvořen inverzním LCD displejem. Zobrazované informace zahrnují celkové a denní počítadlo ujetých kilometrů, informaci o zařazeném rychlostním stupni a spotřebě, nastavení (volitelného) vyhřívání rukojetí a také údaj o zvolené úrovni v režimu S.

Jezdec si může změnit také barvu podsvícení čáry otáčkoměru. Vybírat může z celkem 9 možností. Je také možné nastavit změnu barvy podsvícení v závislosti na zařazeném rychlostním stupni, rozmezí otáček nebo (u verze DCT) jízdním režimu.

Při jízdě s displejem nastaveným na jednu barvu nebo (u verze DCT) pro konkrétní režim má jezdec navíc k dispozici režimy ECO a SHIFT. V režimu ECO se při úsporné jízdě barva podsvícení displeje změní na modrou, při velmi úsporné jízdě pak na zelenou. V režimu SHIFT se při překročení hranice otáček nastavené uživatelem barva podsvícení displeje změní na oranžovou.

Nový klíč s vnitřním výbrusem obsahuje čip imobilizéru Honda Ignition Security System (HISS). Pokud se identifikační data v čipu zabudovaném v klíči a ID v řídicí jednotce motoru neshodují, motor nenastartuje.

Model Integra je dostupný ve čtyřech barevných provedeních:

  • červená Candy Chromosphere Red,
  • matná černá metalíza Matt Gunpowder Black Metallic,
  • matná stříbrná metalíza Matt Alpha Silver Metallic (Special Edition),
  • matná stříbrná metalíza Matte Majestic Silver Metallic (Special Edition).

Obě SE barevná provedení využívají metalický lak. Tento speciální lak používá jiskřivé vločky s rovnoběžným uspořádáním, které se od standardních metalických laků liší tím, že vytvářejí jednolitou texturu s vysokým kontrastem, jejíž vzhled se podle úhlu pozorování mění. Barevné verze SE jsou navíc opatřeny samolepicími barevnými proužky, polepy ráfků kol a odlišným provedením krytu motoru.

Originální příslušenství Honda zahrnuje speciálně navržený zadní nosič, 35litrový a 45litrový horní box, 29litrové boční kufry, tašky do kufrů, rukojeti s pětistupňovým vyhříváním, U-zámek a deflektory.

Motor

  • Maximální výkon 40,3 kW / točivý moment 68 Nm
  • Snadná konverze na výkon 35 kW pro kategorii A2
  • Pro rok 2018 je stroj vybaven systémem Honda Selectable Torque Control (HSTC)
  • Systém HSTC je možné vypnout
  • Zásah omezovače otáček posunut o 900 ot./min. na 7 500 ot./min.
  • Dojezd až 400 km na 14,1litrovou nádrž

Díky své konstrukci nabízí kapalinou chlazený 8ventilový řadový dvouválcový motor SOHC v modelu Integra vysokou dynamiku v nízkých a středních otáčkách. Architektura motoru s relativně velkým zdvihem a speciální tvar spalovací komory společně s klikovým hřídelem s vysokou setrvačností vytvářejí vysoké hodnoty točivého momentu již od nízkých otáček. Hodnota maximálního výkonu dosahuje 40,3 kW při 6 250 ot./min., zatímco maximální točivý moment činí 68 Nm při 4 750 ot./min. Pro rok 2018 se hranice maximálních otáček posunula na 7 500 ot./min., díky čemuž je výkon motoru dostupný v širším rozmezí.  

Pro držitele řidičského oprávnění kategorie A2 je nyní dostupná verze s výkonem 35 kW, kterou může dealer Honda ve vhodnou chvíli snadno přeměnit na verzi s plným výkonem. Stejně tak může dealer Honda omezit výkon silnější verze na 35 kW výměnou standardní škrticí klapky a úpravou software řídicí jednotky ECU. Ve většině situací není omezení maximálního výkonu poznat a doba akcelerace na vzdálenost 100 m je srovnatelná s výkonnější verzí.

Vrtání a zdvih jsou 80 mm x 77 mm. Dva vyvažovací hřídele vyrovnávají vibrace vyvolané vysokou setrvačností hmoty při vyšších otáčkách. Motor tak působí kultivovanějším dojmem a přitom si zachovává charakteristický „puls“ daný 270° sekvencí zapalování. Díky nízkému počtu dílů je motor lehký, úsporný a spolehlivý. Kdykoliv je to možné, jednotlivé komponenty zastávají více rolí: vačkový hřídel pohání vodní čerpadlo, zatímco jeden z vyvažovacích hřídelů pohání olejové čerpadlo.

Lehká pětiúhelníková koncovka výfuku obsahuje dvě komory spojené děrovanou spojovací trubkou, jež fungují jako konečné rezonátory a vytvářejí charakteristický hluboký zvuk s typickým pulsem. Katalyzátor s dvouúrovňovou konstrukcí přispívá k menšímu množství škodlivin ve výfukových plynech.

Motor modelu Integra splňuje požadavky emisní normy EURO4, emise CO2 dosahují hodnoty 81 g/km a spotřeba paliva 3,5 l/100 km (v režimu WMTC) umožňuje na 14,1litrovou nádrž umístěnou pod sedlem dojezd přes 400 km.

Dvouspojková převodovka

  • Adaptivní ovládání spojek přispívá k přirozenému pocitu
  • 3 úrovně sportovního režimu S

Značka Honda vyrábí převodovky DCT již sedmý rok, přičemž každým rokem tato technologie nabývá na popularitě u všech strojů, pro které je dostupná. DCT využívá dvě spojky: jednu pro rozjezd a pro 1., 3. a 5. rychlostní stupeň a druhou pro 2., 4. a 6. rychlostní stupeň. Hlavní hřídel jedné spojky se nachází uvnitř druhého, což umožnilo dosažení velmi kompaktních rozměrů. Každá spojka je nezávisle řízena vlastním elektrohydraulickým okruhem.

Systém DCT nabízí dva automatické režimy řazení a také manuální režim MT. Standardní automatický režim D je určen pro běžnou jízdu po silnicích či dálnicích s důrazem na co nejnižší spotřebu paliva. Režim S – v němž převodovka řadí nahoru i dolů ve vyšších otáčkách než v režimu D – byl nově rozdělen na tři úrovně sportovních výkonů.

Někteří jezdci dávají přednost jízdě s vyššími otáčkami, jiní preferují otáčky nižší. Díky třem novým režimům si každý může převodovku přizpůsobit svému stylu jízdy. Zvolená úroveň je uložena a při dalších jízdách je při zvolení režimu S použita jako implicitní. Zvolená úroveň a režim jsou rovněž zobrazeny na přístrojovém panelu.

Převodovka DCT u modelu Integra je vybavena technologií adaptivního řízení spojky „Adaptive Clutch Capability Control“, která reguluje množství točivého momentu přenášeného spojkou. Při otevření či zavření škrticí klapky tato technologie funguje podobně jako klasická spojka, a přispívá tak k hladší jízdě. Mezi další vylepšení patří rychlá aktivace přepínače N-D po nastartování a schopnost detekce jízdy ze svahu nebo do svahu v režimu AT, který podle toho upraví vzorec řazení.

Podvozek

  • Robustní ocelový kosočtvercový rám
  • Nízké těžiště a zámek řízení s úhlem 35°
  • 41mm přední vidlice Showa s dvojitým průtokovým ventilem
  • Tlumič Pro-Link s nastavením tuhosti pružiny
  • 320mm přední kotouč s dvoupístovým třmenem a zadní 240mm kotouč s jednopístovým třmenem

Robustní ocelový kosočtvercový rám modelu Integra se vyznačuje vysokou mírou tuhosti potřebnou pro agilní a pružné jízdní vlastnosti v různých podmínkách od rušných ulic až po venkovské silnice. Sklon přední vidlice je 27°, zatímco hodnota závleku činí 110 mm. Rozvor kol dosahuje 1 525 mm a poměr rozložení hmotnosti mezi přední a zadní kolo je 50/50. Pohotovostní hmotnost činí 238 kg.

41mm teleskopická vidlice Showa se zdvihem 120 mm je vybavena dvojitým průtokovým ventilem s poměrem optimalizovaným pro tlumení v kompresi i odskoku. Díky tomu vidlice již od nízkých rychlostí vytváří tlumicí sílu odpovídající rychlosti pohybu pístu, a zvyšuje tak kvalitu i komfort jízdy. Vyšší tlumení v kompresi přispívá k progresivnější a tužší odezvě tlumení a omezuje ponoření přídě při prudkém brzdění. Stylovým detailem jsou šedá alumitová víčka na vidlicích.

Zadní tlumič umožňuje nastavení předpětí pružiny a rovněž se vyznačuje zdvihem 120 mm. S hliníkovým kyvným ramenem je spojen mechanismem Pro-Link, který nabízí optimální rovnováhu mezi měkkým počátečním pohybem při přejezdu nerovností v nízkých rychlostech a vynikající celkovou ovladatelností.

Přední vlnovitý kotouč o průměru 320 mm s dvoupístovým třmenem poskytuje dostatek snadno regulovatelné brzdné síly. Doplňuje jej 240mm vlnovitý kotouč s jednopístovým třmenem na zadním kole. Lehký dvoukanálový systém ABS zajišťuje rychlé a bezpečné zastavení i na kluzké nebo mokré vozovce. Páky přední a zadní brzdy s délkou stisku nastavitelnou v 6 stupních usnadňují přizpůsobení stroje velikosti rukou jeho majitele.

Přední a zadní kola z lehké slitiny – o rozměru 17 x 3,50 palce vpředu a 17 x 4,50 palce vzadu – jsou obuta do pneumatik 120/70 ZR17 a 160/60 ZR17. Společně s rámem a zavěšením kol dodávají tyto pneumatiky stroji ovladatelnost „správného“ motocyklu, což je jedna z jeho největších konkurenčních výhod. Kované ventilky v ráfcích mají tvar písmene L pro snazší kontrolu a úpravu tlaku.

Technické parametry 

MOTOR  
Typ Kapalinou chlazený, 4taktní, 8ventilový, řadový 2válec SOHC
Zdvihový objem 745 cm3
Vrtání a zdvih 77 mm x 80 mm
Kompresní poměr 10,7 : 1
Maximální výkon 40,3 kW při 6 250 ot./min. (95/1/ES)
Max. točivý moment 68 Nm při 4 750 ot./min. (95/1/ES)
Olejová náplň 4,1 l
Zapalování Počítačem řízené digitální tranzistorové s elektronickým předstihem
Emise CO2 81g/km
PALIVOVÝ SYSTÉM  
Karburace Elektronické vstřikování paliva PGM-FI
Objem palivové nádrže 14,1 litru
Spotřeba paliva 3,5 l/100 km (v režimu WMTC, testováno v režimu D)
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA  
Startování Elektrické
Kapacita baterie 12 V/11,2 AH
Výkon alternátoru 448 W / 5000 ot./min.
HNACÍ ÚSTROJÍ  
Typ spojky Mokrá lamelová, hydraulická 2spojková
Typ převodovky 6stupňová dvouspojková převodovka
Stálý převod Řetěz
RÁM  
Typ Kosočtvercový; ocelové trubky
PODVOZEK  
Rozměry (D x Š x V) 2 215 mm x 810 mm x 1 440 mm
Rozvor kol 1525 mm
Úhel přední vidlice 27°
Závlek 110 mm
Výška sedla 790 mm
Světlá výška 135 mm
Pohotovostní hmotnost 238 kg
ZAVĚŠENÍ KOL  
Typ vpředu 41mm teleskopická vidlice, zdvih 120 mm
Typ vzadu Tlumič Monoshock, kyvné rameno Pro-Link, zdvih 120 mm
KOLA  
Typ vpředu Vícepaprskové kolo z hliníkové slitiny
Typ vzadu Vícepaprskové kolo z hliníkové slitiny
Velikost ráfku přední 17 M/C x MT 3,50
Velikost ráfku zadní 17 M/C x MT 4,50
Pneumatika vpředu 120/70-ZR17 M/C (58 W)
Pneumatika vzadu 160/60-ZR17 M/C (69 W)
BRZDY  
Systém ABS, typ 2kanálový systém ABS
Typ vpředu Hydraulická, s jedním 320mm vlnovitým kotoučem, 2pístovým třmenem a destičkami ze sintrovaného materiálu
Typ vzadu Hydraulická, s jedním 240mm vlnovitým kotoučem, 1pístovým třmenem a pryskyřičnými destičkami
PŘÍSTROJE A ELEKTRONIKA  
Přístrojový panel

Digitální ukazatel rychlosti, čárový otáčkoměr, hodiny, čárový ukazatel stavu paliva, dvě denní počítadla, ukazatel zařazeného rychlostního stupně, údaj o okamžité a průměrné spotřebě paliva a výstražná kontrolka teploty chladicí kapaliny.

Zabezpečovací systém HISS
Světlomet LED
Zadní světlo LED

 


Nahoru