Jste zde

HONDA NC750S 2018

Uživatelsky přívětivý naháč Honda NC750S určený pro každodenní použití je vybaven řadovým dvouválcem se silným zátahem, díky nízko umístěnému sedlu poskytuje jezdci pohodlnou pozici, nabízí důmyslnou odkládací schránku a LCD přístrojový panel s možností změny barvy podsvícení. Pro držitele řidičského oprávnění A2 je nyní k dispozici také verze s výkonem 35 kW.

Úvod

NC750S je uživatelsky mimořádně přívětivý motocykl: dobře se s ním jezdí a je ohleduplný k peněžence svého majitele nejen při nákupu, ale i z hlediska provozních nákladů. Přitahuje jezdce všech věkových kategorií včetně zkušených jezdců hledajících schopný a úsporný motocykl do městského provozu či mladších jezdců přecházejících z menších strojů, kteří hledají rovnováhu mezi výkonem, ekonomičností, praktičností a potěšením z jejich prvního „velkého“ stroje.

A přesně to jim NC750S dokáže poskytnout. Jeho řadový dvouválcový motor nabízí dostatek točivého momentu již v nízkých a středních otáčkách. Od davu ostatních středních „naked strojů“ jej odlišují objemná odkládací schránka v místě, kde se obvykle nachází palivová nádrž, či volitelná dvouspojková převodovka Honda DCT.

To v kombinaci s kompaktními rozměry, nízkým sedlem, jistým podvozkem a mimořádně nízkou spotřebou z něj dělá mimořádně dostupný a praktický motocykl.

Informace o modelu

Podobně jako modely NC750X a Integra, také Honda NC750S je postavena na dvouválcovém motoru o výkonu 745 cm3, jen se vyznačuje vysokým točivým momentem v nízkých a středních otáčkách, dynamickou akcelerací již od nízkých otáček a spotřebou pouhých 3,5 l/100 km (v režimu WMTC). Motor díky vpřed nakloněným válcům snižuje těžiště, což přispívá k lepší ovladatelnosti, a zároveň poskytuje prostor pro objemnou schránku v místě, kde se obvykle nachází palivová nádrž. Sedlo ve výšce 790 mm a kompaktní podvozek dodávají jezdci jistotu, neboť snadno dosáhne na zem.  

Převodovka DCT u modelu NC750S se vyznačuje přirozeným a plynulým chováním při přidání a ubrání plynu. Kromě nejúspornějšího automatického režimu D jsou pro sportovnější jízdu k dispozici úrovně režimu S.  

Pro rok 2018 bude k dispozici také verze s výkonem 35 kW, díky které si budou NC750S moci užít i držitelé řidičského oprávnění A2. Dealer Honda jim ve vhodný čas bude schopen jejich stroj přeměnit na verzi s plným výkonem.

118747_2018_nc750s.jpg

Hlavní vlastnosti

Vzhled a výbava

  • 21litrová schránka pojme integrální přilbu
  • Inverzní LCD přístrojový panel s možností přizpůsobení
  • Klíč s vnitřním výbrusem obsahuje čip imobilizéru Honda Ignition Security System (HISS)

Ústředním motivem konstrukční filozofie u modelu NC750S byl slogan „Sensual Performance“.  Zážitek z jízdy byl vylepšen na pohled i sluchově. Malý světlomet a čiré zadní světlo dodávají stroji výrazný vzhled. Jednou z největších výhod modelu NC750S, jež však zůstává na první pohled skryta, je 21litrová odkládací schránka v místě, kde se obvykle nachází palivová nádrž. Do této schránky lze pohodlně uložit integrální přilbu.

Přístrojový panel je tvořen inverzním LCD displejem. Obsahuje celkové a denní počítadlo ujetých kilometrů, informaci o zařazeném rychlostním stupni a spotřebě, nastavení volitelného vyhřívání rukojetí. Prémiový dojem dotváří také klíč s vnitřním výbrusem.

Jezdec si může změnit barvu podsvícení čáry otáčkoměru. Vybírat může z celkem 9 možností. Je také možné nastavit změnu barvy podsvícení v závislosti na zařazeném rychlostním stupni, rozmezí otáček nebo (u verze DCT) jízdním režimu.

Při jízdě s displejem nastaveným na jednu barvu nebo (u verze DCT) pro konkrétní režim má jezdec navíc k dispozici režimy ECO a SHIFT. V režimu ECO se při úsporné jízdě barva podsvícení displeje změní na modrou, při velmi úsporné jízdě pak na zelenou. V režimu SHIFT se při překročení hranice otáček nastavené uživatelem barva podsvícení displeje změní na oranžovou.

Pro rok 2018 bude model NC750S dostupný ve 3 barevných provedeních:

  • černá Graphite Black / hnědá perleťová Pearl Brown,
  • černá Graphite Black / modrá metalíza Blue Metallic,
  • červená Candy Chromosphere Red.

Nabídka originálního příslušenství Honda zahrnuje speciálně navržený zadní nosič, 35litrový vrchní box, 29litrové boční kufry, tašky do kufrů, centrální stojan, rukojeti s 5stupňovým vyhříváním, U-zámek a zásuvku pro nabíjení elektrických zařízení.

Motor

  • Maximální výkon 40,3 kW / točivý moment 68 Nm
  • Verze s výkonem 35 kW pro kategorii A2
  • Dojezd až 400 km na 14,1litrovou nádrž
  • Zásah omezovače otáček posunut o 900 ot./min. na 7 500 ot./min.
  • 6stupňová manuální převodovka s lehkým ovládáním spojky

Díky své konstrukci nabízí kapalinou chlazený 8ventilový řadový dvouválcový motor SOHC v modelu NC750S vysokou dynamiku v nízkých a středních otáčkách. Architektura motoru s relativně velkým zdvihem a speciální tvar spalovací komory společně s klikovým hřídelem s vysokou setrvačností vytvářejí vysoké hodnoty točivého momentu již od nízkých otáček. Hodnota maximálního výkonu dosahuje 40,3 kW při 6 250 ot./min., zatímco maximální točivý moment činí 68 Nm při 4 750 ot./min. Pro rok 2018 se hranice maximálních otáček posunula na 7 500 ot./min., díky čemuž je výkon motoru dostupný v širším rozmezí.  

Pro držitele řidičského oprávnění kategorie A2 je nyní dostupná verze s výkonem 35 kW, kterou může dealer Honda ve vhodnou chvíli snadno přeměnit na verzi s plným výkonem. Stejně tak může dealer Honda omezit výkon silnější verze na 35 kW výměnou standardní škrticí klapky a úpravou software řídicí jednotky ECU. Ve většině situací není omezení maximálního výkonu poznat a doba akcelerace na vzdálenost 100 m je srovnatelná s výkonnější verzí.

Dva vyvažovací hřídele vyrovnávají vibrace vyvolané vysokou setrvačností hmoty při vyšších otáčkách. Motor tak působí kultivovanějším dojmem a přitom si zachovává charakteristický „puls“ daný 270° sekvencí zapalování. Vrtání a zdvih jsou 80 mm x 77 mm. Díky nízkému počtu dílů je motor lehký, úsporný a spolehlivý. Kdykoliv je to možné, jednotlivé komponenty zastávají více rolí: vačkový hřídel pohání vodní čerpadlo, zatímco jeden z vyvažovacích hřídelů pohání olejové čerpadlo.

Lehká pětiúhelníková koncovka výfuku obsahuje dvě komory spojené děrovanou spojovací trubkou, jež fungují jako konečné rezonátory a vytvářejí charakteristický hluboký zvuk s typickým pulsem. Katalyzátor s dvouúrovňovou konstrukcí přispívá k menšímu množství škodlivin ve výfukových plynech.

Motor NC750S splňuje požadavky emisní normy EURO4, emise CO2 dosahují hodnoty 81 g/km a spotřeba paliva 3,5 l/100 km (v režimu WMTC) umožňuje na 14,1litrovou nádrž umístěnou pod sedlem dojezd přes 400 km.

Dvouspojková převodovka

  • Adaptivní ovládání spojek přispívá k přirozenému pocitu
  • 3 úrovně sportovního režimu S

Značka Honda vyrábí převodovky DCT již osmý rok, přičemž každým rokem tato technologie nabývá na popularitě u všech strojů, pro které je dostupná. DCT využívá dvě spojky: jednu pro rozjezd a pro 1., 3. a 5. rychlostní stupeň a druhou pro 2., 4. a 6. rychlostní stupeň. Hlavní hřídel jedné spojky se nachází uvnitř druhého, což umožnilo dosažení velmi kompaktních rozměrů. Každá spojka je nezávisle řízena vlastním elektrohydraulickým okruhem.

Systém DCT nabízí dva automatické režimy řazení a také manuální režim MT. Standardní automatický režim D je určen pro běžnou jízdu po silnicích či dálnicích s důrazem na co nejnižší spotřebu paliva. Režim S – v němž převodovka řadí nahoru i dolů ve vyšších otáčkách než v režimu D – byl nově rozdělen na tři úrovně sportovních výkonů.

Někteří jezdci dávají přednost jízdě s vyššími otáčkami, jiní preferují otáčky nižší. Díky třem novým režimům si každý může převodovku přizpůsobit svému stylu jízdy. Zvolená úroveň je uložena a při dalších jízdách je při zvolení režimu S použita jako implicitní. Zvolená úroveň a režim jsou rovněž zobrazeny na přístrojovém panelu.

Převodovka DCT u modelu NC750S je vybavena technologií adaptivního řízení spojky „Adaptive Clutch Capability Control“, která reguluje množství točivého momentu přenášeného spojkou. Při otevření či zavření škrticí klapky tato technologie funguje podobně jako klasická spojka, a přispívá tak k hladší jízdě. Mezi další vylepšení patří rychlá aktivace přepínače N-D po nastartování a schopnost detekce jízdy ze svahu nebo do svahu v režimu AT, který podle toho upraví vzorec řazení.

Podvozek

  • Robustní ocelový kosočtvercový rám
  • Nízké těžiště a zámek řízení s úhlem 35°
  • 41mm přední vidlice a zavěšení zadního kola Pro-Link
  • 320mm přední kotouč s dvoupístovým třmenem a zadní 240mm kotouč s jednopístovým třmenem

Robustní ocelový kosočtvercový rám se vyznačuje vysokou mírou tuhosti potřebnou pro agilní a pružné jízdní vlastnosti v různých podmínkách. Toto řešení je tak ideální tam, kde je hlavním kritériem konstruktérů prostor. Zabírá totiž velmi málo místa, ale nabízí vynikající jízdní dynamiku. Sklon přední vidlice je 27°, zatímco hodnota závleku činí 110 mm. Rozvor kol dosahuje 1 525 mm a poměr rozložení hmotnosti mezi přední a zadní kolo je 48/52. Pohotovostí hmotnost je 217 kg (227 kg s převodovkou DCT).

Výška sedla je 790 mm a ergonomické řešení poskytuje jezdci nad strojem plnou kontrolu, neboť řídítka má v pohodlném dosahu. Šířka řídítek umožňuje lehké ovládání stroje při všech rychlostech a s úhlem natočení kola 35° společně s nízko položeným těžištěm je Honda NC750S skvělým společníkem pro jízdu v rušných městských ulicích. K pohodlí spolujezdce přispívají dvě madla.

41mm teleskopická vidlice má zdvih 120 mm. Samostatný zadní tlumič má rovněž zdvih 120 mm a je spojen s mechanismem Pro-Link, který nabízí rovnováhu mezi měkkým počátečním pohybem při přejezdu nerovností v nízkých rychlostech a vynikající ovladatelností.

Přední vlnovitý kotouč o průměru 320 mm s dvoupístovým třmenem poskytuje dostatek snadno regulovatelné brzdné síly. Doplňuje jej 240mm vlnovitý kotouč s jednopístovým třmenem na zadním kole. Lehký dvoukanálový systém ABS zajišťuje rychlé a bezpečné zastavení i na kluzké nebo mokré vozovce.

Kované ventilky v ráfcích mají tvar písmene L pro snazší kontrolu a úpravu tlaku; lité ráfky o rozměrech 17 x 3,50 palce a 17 x 4,50 palce jsou obuty do pneumatik 120/70 ZR17 a 160/60 ZR17.

Technické parametry

MOTOR  
Typ Kapalinou chlazený, 4taktní, 8ventilový, řadový 2válec SOHC
Zdvihový objem 745 cm3
Vrtání x zdvih 77 mm x 80 mm
Kompresní poměr 10,7 : 1
Maximální výkon 40,3 kW / 6 250 ot./min. (95/1/ES)
Max. točivý moment 68 Nm / 4 750 ot./min. (95/1/ES)
Olejová náplň MAN: 3,7 l DCT: 4,1 l
Emise CO2 81g/km
PALIVOVÝ SYSTÉM  
Karburace Elektronické vstřikování paliva PGM-FI
Objem palivové nádrže 14,1 l
Spotřeba paliva

MAN: 3,5 l/100 km (režim WMTC)

DCT: 3,5 l/100 km (v režimu WMTC, testováno v režimu D)

ELEKTRICKÁ SOUSTAVA  
Startování Elektrické
Kapacita baterie 12 V/11,2 AH
Výkon alternátoru

Man.: 420 W / 5 000 ot./min.

DCT: 450 W při 5 000 ot./min.

HNACÍ ÚSTROJÍ  
Typ spojky

Man.: Mokrá lamelová spojka

DCT: Mokrá lamelová, hydraulická 2spojková

Typ převodovky

MAN: 6stupňová manuální převodovka

DCT: 6stupňová dvouspojková převodovka

Stálý převod Řetěz
RÁM  
Typ Kosočtvercový; ocelové trubky
PODVOZEK  
Rozměry (D x Š x V) 2215 mm x 775 mm x 1130 mm
Rozvor kol 1520 mm
Úhel přední vidlice 27°
Závlek 110 mm
Výška sedla 790 mm
Světlá výška 140 mm (minimum)
Pohotovostní hmotnost

MAN: 217 kg

DCT: 227 kg

ZAVĚŠENÍ KOL  
Typ vpředu 41mm teleskopická vidlice, zdvih 120 mm
Typ vzadu Tlumič Monoshock, kyvné rameno Pro-Link, zdvih 120 mm
KOLA  
Typ vpředu Vícepaprskové kolo z hliníkové slitiny
Typ vzadu Vícepaprskové kolo z hliníkové slitiny
Velikost ráfku přední 17 M/C x MT 3,50
Velikost ráfku zadní 17 M/C x MT 4,50
Pneumatika vpředu 120/70-ZR17 M/C (58 W)
Pneumatika vzadu 160/60-ZR17 M/C (69 W)
BRZDY  
Systém ABS, typ 2kanálový systém ABS
Typ vpředu Hydraulická, s jedním 320mm vlnovitým kotoučem, 2pístovým třmenem a destičkami ze sintrovaného materiálu
Typ vzadu Hydraulická, s jedním 240mm vlnovitým kotoučem, 1pístovým třmenem a pryskyřičnými destičkami
PŘÍSTROJE A ELEKTRONIKA  
Přístrojový panel Digitální ukazatel rychlosti, čárový otáčkoměr, hodiny, čárový ukazatel stavu paliva, dvě denní počítadla, ukazatel zařazeného rychlostního stupně, údaj o okamžité a průměrné spotřebě paliva a výstražná kontrolka teploty chladicí kapaliny. 
Zabezpečovací systém HISS
Světlomet

Typ žárovky: 12 V, 60 W x 1 (dálkové) / 55 W x 1 (potkávací)

Zadní světlo LED

 


Nahoru