Jste zde

HONDA CRF1000L Africa Twin 2018

Plnohodnotný „adventure“ stroj značky Honda přichází pro rok 2018 s řadou změn, které zahrnují elektronicky řízenou škrticí klapku, 3 jízdní režimy, systém nastavitelné kontroly trakce Honda Selectable Torque Control s rozšířenými parametry, citlivější přísun výkonu a atraktivní zvuk motoru. Inovovaný stroj je navíc o 2 kg lehčí a obsahuje několik drobných vylepšení, která zlepšují jízdu a potěšení z jeho vlastnictví. Motocykl je nyní schválen pro instalaci terénních pneumatik.

Úvod

V roce 2018 uplyne třicet let od chvíle, kdy do Evropy poprvé vstoupila nová Honda XRV650 Africa Twin, a přestože motocykl, který dnes nese toto jméno (představený v roce 2016 jako CRF1000L Africa Twin), nesdílí se svým předchůdcem jediný společný díl, filozofie „True Adventure“ znamená, že zdědil esenci a ducha toho, čím byl tehdejší originál tak populární.

Základem atraktivity stroje Africa Twin byla a i dnes zůstává rovnováha mezi výkonem a hmotností. Stávající verze se osvědčila jako univerzální moderní stroj, jenž je velmi populární zejména mezi dobrodruhy cestujícími po celém světě, ale i pro dojíždění do zaměstnání nebo pro příležitostné vyjížďky, neboť nabízí dynamický a dobře použitelný výkon motoru v kombinaci s podvozkem, který funguje stejně dobře na silnicích i mimo ně.

Pro rok 2018 značka Honda dále rozvíjí silné stránky modelu Africa Twin s cílem zajistit jeho další úspěch. Základní model získal celou řadu drobných vylepšení manuální i automatické dvouspojkové převodovky (DCT), která dále vylepšila zážitek z jízdy, zatímco nová verze Adventure Sports platformu tohoto stroje posouvá ještě dále do oblasti dlouhých jízd mimo silnice.

Pan K. Morita, vedoucí projektu CRF1000L Africa Twin pro modelový rok 2018: „Náš model CRF1000L Africa Twin se osvědčil jako důstojný nástupce původního a velmi univerzálního stroje, který jsme v minulosti vyráběli a který vycházel z filozofie „Go Anywhere“ (Vydejte se kamkoli). V posledních dvou letech tyto motocykly ujely milióny kilometrů a my jsme od jejich majitelů získali spoustu informací a zkušeností. Pro rok 2018 jsme vylepšili odezvu motoru, snížili hmotnost a poskytli jsme jezdci možnost zvolit si výkon motoru a celkový charakter stroje. “

* Viz samostatný press kit pro model CRF1000L Africa Twin ‘Adventure Sports’.

118502_2018_africa_twin.jpg

Informace o modelu

Tajemství schopností modelu CRF1000L Africa Twin začíná u motoru, který musí podávat stejně dobré výkony v terénu i na silnici, na dlouhých cestách, při krátkém pravidelném dojíždění a samozřejmě také při všech ostatních způsobech použití. Proto nabízí optimální rovnováhu mezi výkonem, točivým momentem, hmotností a fyzickými rozměry.  

Čtyřventilový řadový dvouválec Unicam se zdvihovým objemem 998 cm3 nabízí dobře ovladatelný a dostupný výkon pro každodenní použití, kterým popírá své mimořádně kompaktní rozměry. Ty jsou výsledkem důmyslných konstrukčních řešení, jako například umístění vodního čerpadla do pouzdra spojky či použití vyvažovacího hřídele motoru také pro pohon vodního a olejového čerpadla. Výsledkem je agregát, který má délku shodnou s oblíbeným 500cm3 motorem Honda, a jehož malá výška přispívá k důležité světlé výšce, jež u modelu Africa Twin činí plných 250 mm.

Upravená vzduchová komora u modelu pro rok 2018 pomáhá zlepšit odezvu ve středních otáčkách, k čemuž přispívá i lehčí vyvažovací hřídel. Upravený výfuk vydává s rostoucími otáčkami ještě více evokující zvuk a napomáhá také k lepšímu výkonu.

Další významnou změnou pro rok 2018 je nový systém elektronicky řízené škrticí klapky (Throttle By Wire – TBW), který nabízí tři jízdní režimy umožňující nastavení charakteru motoru a výkonu podle jízdních podmínek. Novinkou je také rozšířený systém nastavitelné kontroly trakce Honda Selectable Torque Control (HSTC).

Verze s unikátní dvouspojkovou převodovkou DCT (Dual Clutch Transmission) disponuje standardním manuálním režimem, ve kterém může jezdec řadit tlačítky na levé rukojeti, a dvěma automatickými režimy. Režim D nabízí nejlepší rovnováhu mezi spotřebou paliva a komfortem jízdy, zatímco režim S nabízí možnost výběru ze tří různých sportovnějších způsobů řazení. Převodovka DCT je schopna plně fungovat i v terénu. Její chování při jízdě v terénu lze zlepšit stiskem tlačítka G . Stiskem tlačítka G dojde v jakémkoliv jízdním režimu ke změně ovládání spojek a převodovka jezdci zprostředkuje přímější přenos hnací síly. 

Ocelový dvojitý kolébkový rám modelu Africa Twin zajišťuje skvělou rovnováhu mezi stabilitou při vysokých rychlostech a prvotřídními terénními schopnostmi danými kombinací jeho pevnosti a pružnosti. Motor je upevněn pomocí 6 závěsů, které udržují vibrace na minimu, čímž odpadá potřeba tlumičů řízení. Použití lithium-iontové baterie u modelu pro rok 2018 pomohlo snížit celkovou hmotnost o 2,3 kg, zatímco několik drobných změn umožnilo další zlepšení schopností stroje v terénu a jeho odolnosti.

Plně nastavitelná 45mm inverzní vidlice Showa, plně nastavitelný zadní tlumič či dva radiální čtyřpístové brzdové třmeny Nissin s 310mm plovoucími kotouči se zvlněnými okraji zůstaly pro rok 2018 nezměněny. 21palcové přední a 18palcové zadní kolo je nyní opatřeno drátěným výpletem z nerezové oceli a od roku 2018 je také schválena instalace terénních pneumatik.

Africa Twin je vybaven minimem kapotáže a vyznačuje se robustním, avšak současně lehkým provedením, jež jezdci poskytuje ochranu proti větru, ale zároveň zachovává štíhlé a agilní proporce stroje. Dva LED světlomety si zachovaly svůj dosavadní vzhled, zatímco negativní LCD přístrojový panel úzce kopíruje rozvržení použité u závodních strojů pro Rallye Dakar. Sedlo lze snížit o 20 mm ze standardních 870 mm na 850 mm a 18,8litrová palivová nádrž v kombinaci s nízkou spotřebou paliva 4,58 l/100 km (WMTC v režimu DCT) umožňuje dojezd přes 400 km.

Model CRF1000L Africa Twin pro rok 2018 bude k dispozici ve čtyřech barevných provedeních: matná černá metalíza Matt Ballistic Black Metallic, bílá perleťová Pearl Glare White (trikolóra), červená Grand Prix Red (barva týmu HRC Rally) a červená Candy Chromosphere Red.

Hlavní vlastnosti

Elektronika pro řízení motoru

  • Elektronicky řízená škrticí klapka (TBW) přináší jezdci 3 jízdní režimy, pomocí kterých si může upravit charakter motoru a kontrolu trakce
  • Jízdní režimy jsou složeny z různých úrovní výkonu (Power – P), brzdění motorem (Engine Braking – EB) a nastavitelné kontroly trakce (Honda Selectable Torque Control – HSTC)
  • Systém HSTC nyní nabízí 7 úrovní a možnost úplného vypnutí.

Osmiventilový řadový dvouválcový SOHC motor s objemem 998 cm3 modelu CRF1000L Africa Twin získal pro rok 2018 elektronicky řízenou škrticí klapku (Throttle By Wire – TBW), možnost volby jízdního režimu a rozšířený systém nastavitelné kontroly trakce Honda Selectable Torque Control (HSTC).

Zavedení TBW výrazně rozšířilo možnosti jezdce, pokud jde o kontrolu nad výkonem motoru, způsobem jízdy a trakcí zadního kola. Zatímco dosavadní model disponoval 3 úrovněmi nastavení systému HSTC a možností jeho vypnutí, nový systém disponuje 7 úrovněmi – od úrovně 1 pro agresivní off-road jízdu s terénními pneumatikami až po úroveň 7 poskytující maximální bezpečí na kluzkém, vlhkém asfaltu. Stále je možné systém HSTC zcela vypnout.

K dispozici jsou také 3 úrovně nastavení výkonu motoru a brzdění motorem.  

V nastavení, které bylo poprvé použito u RC213V-S – první homologované silniční verze MotoGP speciálu Honda – nabízejí tři jízdní režimy přednastavené kombinace jednotlivých parametrů, jež jsou vhodné pro různá prostředí a různé typy jízdy:

  • TOUR poskytuje nejvyšší úroveň výkon (1), střední úroveň brzdění motorem (2) a vysokou úroveň kontroly trakce HSTC (6).
  • URBAN poskytuje střední úroveň výkonu (2) a brzdění motorem (2) a vysokou úroveň kontroly trakce HSTC (6).
  • Režim GRAVEL nabízí nejnižší úroveň výkonu (3) a EB (3) s vysokou hodnotou HSTC (6).
  • Čtvrtý režim – USER – umožňuje jezdci nastavit a uložit svou vlastní preferovanou kombinaci výkonu, EB a HSTC. Jízdní režim a úroveň zásahů systému HSTC je možné kdykoli změnit ovládacími prvky na levé rukojeti.

Motor

  • Nová konstrukce sání a výfuku zlepšila odezvu ve středních otáčkách
  • Nový výfuk vytváří zajímavější zvukovou kulisu
  • Nový, lehčí vyvažovací hřídel
  • Nová lithium-iontová baterie je o 2,3 kg lehčí a má delší životnost
  • Výkon je hladký a konzistentní, s lineárním přísunem točivého momentu
  • Pomocná kluzná spojka pomáhá při řazení nahoru i při podřazování

Vedle nové elektroniky řízení motoru je vzduchová komora u modelového roku 2018 opatřena o 20 mm delší vstupní trubicí, jež koresponduje s upravenou vestavbou výfuku a výrazně zlepšuje odezvu i zvuk ve středních otáčkách. Svody v uspořádání 2-1 nyní přivádějí spaliny přes dva katalyzátory (namísto jednoho) do zjednodušeného a menšího (ze 4,6 l na 4 l) tlumiče výfuku, který namísto tří obsahuje pouze dvě komory.

Maximální výkon 70 kW je stále dostupný od 7 500 ot./min. a točivý moment dosahuje maxima 99 Nm při 6 000 ot./min. Vrtání a zdvih jsou 92 x 75,1 mm, kompresní poměr dosahuje 10,0 : 1; 270° fázování klikového hřídele a nerovnoměrný interval zapalování vytvářejí charakteristické dunění motoru a napomáhají lepší trakci zadního kola.

Kompaktní a krátký motor také přispívá k vysoké světlé výšce stroje, jež je klíčová pro jízdní vlastnosti v terénu. Kliková skříň je dělená vertikálně; vodní čerpadlo je umístěno v pouzdře spojky, zatímco termostat je integrován v hlavě válců. Motory pro manuální i DCT verzi mají stejnou klikovou skříň a liší se pouze několika vnějšími detaily. Vyvažovací hřídele motoru pohánějí vodní i olejové čerpadlo; pro rok 2018 se na vyvažovacím hřídeli podařilo ušetřit 300 g, čímž se setrvačná hmota snížila o 306 g/cm2, což dále přispívá k charakteru a pocitu přísunu výkonu.

Čtyřventilové hlavy válců s elektronickým vstřikováním paliva PGM-FI jsou vybaveny vždy dvěma zapalovacími svíčkami s duálním a sekvenčním zapalováním, jež zajišťuje rovnoměrné spalování palivové směsi. Ventilový rozvod Honda SOHC Unicam byl převzat z modelu CRF450R a malá výška litých vačkových hřídelů přispívá ke kompaktním rozměrům hlavy válců. Sací ventily mají průměr 36,5 mm, výfukové pak 31 mm.

Motor využívá polosuchou klikovou skříň se zásobou oleje v její spodní části. Toto řešení umožnilo menší hloubku olejové vany, a tedy i celkově menší výšku celého motoru. Vzhledem k tomu, že tlakové čerpadlo je umístěno v nádrži, odkud olej dodává do motoru, není zapotřebí tlakové vedení oleje, čímž se opět šetří hmotnost a prostor.

Sekundární vibrace jsou eliminovány protiběžným pohybem pístů, zatímco primární inerciální a mechanické vibrace jsou vyvažovány pomocí dvouosých vyvažovacích hřídelů. Přední vyvažovací hřídel používá dvě závaží, zatímco zadní hřídel je kvůli úspoře hmotnosti opatřen pouze jedním závažím.

Hliníkový střed spojky a přítlačný kotouč jsou opatřeny „pomocnými“ vačkami, jež usnadňují řazení rychlostních stupňů směrem nahoru (lehčí ovládání páky) a „kluznými“ vačkami pro zpomalování a podřazování. Ložiskový čep klikového hřídele je na straně primárního převodu opatřen žebry pro zachycování oleje, čímž je zajištěno konzistentní mazání převodu, pružiny tlumiče a primárního dílčího převodu.

Lehká šestistupňová manuální převodovka využívá pro snazší změnu rychlostních stupňů stejnou konstrukci vačky řazení, jako model CRF450R. Navíc je vybavena pomocnou hliníkovou třecí spojkou.

Novinkou pro rok 2018 je lithium-iontová baterie, která je o 2,3 kg lehčí než dosavadní olověná a vyznačuje se delší trvanlivostí jak z hlediska životnosti, tak z hlediska pomalejšího poklesu napětí při delším odstavení.

Rychlořazení je k dispozici jako volitelná výbava. 

Dvouspojková převodovka (DCT)

  • Super rychlé, plynulé řazení v manuálním režimu (MT) nebo v automatickém „D“ režimu
  • Režim „S“ (se 3 úrovněmi) umožňuje větší vytáčení motoru a dříve podřazuje, což jej činí vhodným pro agresivnější jízdu
  • Tlačítko G zlepšuje trakci zadního kola při jízdě v terénu
  • Detekce náklonu upravuje způsob řazení v závislosti na sklonu projížděné trasy.

Unikátní převodovka Honda DCT se vyznačuje super rychlým, plynulým a spolehlivým řazením, na které si jezdec velmi rychle zvykne. Využívá dvě spojky: jednu pro rozjezd a pro 1., 3. a 5. rychlostní stupeň a druhou pro 2., 4. a 6. rychlostní stupeň. Hlavní hřídel jedné spojky se nachází uvnitř druhého, což umožnilo dosažení velmi kompaktních rozměrů.

Každá spojka je nezávisle řízena vlastním elektrohydraulickým okruhem. Při řazení systém předvolí požadovaný rychlostní stupeň pomocí spojky, která v daném okamžiku není používána. První spojka je následně elektronicky odpojena a ve stejném okamžiku je připojena spojka druhá.

Výsledkem je konzistentní, rychlé a plynulé řazení. Tím, že dvě spojky přeřazují z jednoho rychlostního stupně na další s minimálním přerušením přenosu hnací síly na zadní kolo, navíc prakticky odpadají všechny rázy nebo kývání stroje, takže řazení je nejen přímé, ale i hladké.

K oblibě převodovky DCT přispívají i další výhody, mezi které patří odolnost (neboť jednotlivá ozubená kola se nemohou poškodit nesprávným zařazením), nemožnost přetížení motoru, snadná jízda ve městech či nižší únava jezdce.

Převodovka se vyznačuje třemi provozními režimy. Režim MT poskytuje jezdci nad řazením plnou manuální kontrolu, takže jezdec může řadit tlačítky na rukojeti řídítek. Automatický režim D je ideální pro jízdu ve městech a na silnicích, stroj v něm dosahuje optimální spotřeby paliva. Automatický režim S nabízí tři úrovně pro sportovnější jízdu, kdy řídicí jednotka motoru umožňuje jeho větší vytáčení před přeřazením na vyšší rychlostní stupeň a při zpomalování naopak podřazuje dříve, čímž je dosaženo účinnějšího brzdění motorem.

V režimech D nebo S může jezdec řazení kdykoliv manuálně ovlivnit – stačí kdykoliv zvolit požadovaný rychlostní stupeň pomocí ovládacích tlačítek na levé rukojeti. Převodovka DCT se pak v závislosti na otevření škrticí klapky, rychlosti jízdy a zařazeném rychlostním stupni ve vhodný okamžik sama vrátí do automatického režimu.

Převodovka DCT u modelu Africa Twin je připravena na provoz v náročném prostředí – funkce pro jízdu v terénu lze aktivovat spínačem G umístěným na pravé straně přístrojového panelu. Stiskem tlačítka G v kterémkoliv jízdním režimu dojde ke zlepšení trakce a ovladatelnosti stroje snížením úrovně prokluzu spojky během řazení.

Další funkcí systému DCT je detekce svahu, díky které dochází k úpravě způsobu řazení v závislosti na sklonu svahu tak, aby jezdec měl vždy nad strojem plnou kontrolu.

Podvozek

  • O 2 kg nižší hmotnost (230 kg s manuální převodovkou)
  • Závěsy stupaček jezdce i spolujezdce upraveny pro jízdu v terénu
  • Nerezový výplet kol zvyšuje jejich odolnost a usnadňuje údržbu
  • Nový signál zadních ukazatelů směru pro případ nouzového brzdění

Ocelový dvoukolébkový rám u modelu CRF1000L je zárukou mrštnosti na silnici a stability ve vysokých rychlostech, zatímco v terénu poskytuje off-road schopnosti, agilitu a pevnost bez kompromisů. Díky kompaktní konstrukci motoru i rámu činí světlá výška stroje 250 mm, rozvor dosahuje hodnoty 1 575 mm a sklon přední vidlice / závlek činí 27,5°/113 mm. Verze pro modelový rok 2018 je o 2 kg lehčí, s hmotností 230 kg (240 kg u verze s DCT).

Ti, kteří svůj stroj používají i v terénu, ocení celou řadu dalších vylepšení, se kterými model pro rok 2018 přichází: stupačky jsou nyní širší a jsou upevněny na vyztužených úchytech; upevnění stupaček spolujezdce bylo upraveno tak, aby měl jezdec při jízdě vstoje více místa pro nohy, a přístrojový panel je nově nakloněn pod menším úhlem, aby byl při jízdě vstoje lépe čitelný.

Převrácená 45mm kazetová vidlice Showa se zdvihem 230 mm nabízí nejlepší parametry ve své třídě. Pro maximální flexibilitu a ovladatelnost je dlouhý zdvih kombinován s nízkou úrovní pružení a s možností nastavení předpětí pružin. Tlumení v kompresi i v odskoku je plně nastavitelné. Litá hliníková hlava vidlice a kované spodní upevnění vidlice – propojené dutou hliníkovou trubkou – jsou k jednotlivým ramenům vidlice připevněny šrouby v horní a dolní části.

Velkorysé přední odpružení vhodně doplňuje zadní tlumič Showa, jenž umožňuje zdvih osy zadního kola plných 220 mm. Vrchní upevňovací bod tlumiče je kvůli centralizaci hmoty umístěn co nejníže a tlumič je opatřen 46mm válcem s odděleným zásobníkem, jež zajišťuje stabilní tlumení i při extrémní jízdě v terénu. Předpětí pružiny lze regulovat otočným prvkem na těle tlumiče; tlumení v odskoku a kompresi je rovněž plně nastavitelné.

Africa Twin je opatřena minimem kapotáže a vyznačuje se robustním, avšak současně lehkým provedením, jež jezdci poskytuje ochranu proti povětrnostním vlivům, ale zároveň zachovává štíhlé a agilní proporce stroje. Zadní blatník a nosič lze snadno demontovat. Dva světlomety si zachovávají svůj charakteristický tvar. Výška sedla je nastavitelná v rozmezí 20 mm na hodnotu 870 mm nebo 850 mm.

Zadní ukazatele směru disponují pro rok 2018 funkcí signalizace nouzového brzdění. Pokud při rychlosti nad 53 km/h jezdec aktivuje kteroukoliv brzdu a záporné zrychlení přesáhne hodnotu 6,0 m/s2, začnou výstražná světla blikat, aby na prudké brzdění upozornila ostatní účastníky silničního provozu. Při stejné rychlosti se snižuje hranice pro zásah systému ABS – na mokru ­– na záporné zrychlení nejméně 2,5 m/s2.

Ukazatele směru mají nově funkci automatické deaktivace. Namísto použití jednoduchého časovače systém porovnává rozdíl v otáčkách předního a zadního kola a na základě toho vypočítává, zda je možné ukazatele směru s ohledem na situaci vypnout.

Kompaktní dvoudílné radiálně umístěné čtyřpístové třmeny spolupracují s 310mm kotouči se zvlněnými okraji a jsou opatřeny sintrovanými destičkami, čímž je zajištěn potřebný brzdný účinek na silnici i v terénu. Zadní 256mm kotouč se zvlněným okrajem je vrtaný a tvarovaný tak, aby zajišťoval bezpečné brzdění. Lehký dvoukanálový systém ABS lze vypnout pouze pro zadní kolo.  

Podobně jako CRF450R Rally, také model CRF1000L Africa Twin využívá 21/18palcové přední/zadní kolo s drátěným výpletem. Ráfky jsou obuty do pneumatik o rozměrech 90/90-21 a 150/70-18. Novinkou pro rok 2018 je výplet kol vyrobený z nerezové oceli, který zvyšuje odolnost stroje. Od roku 2018 společnost Honda schválila poprodejní instalaci a používání terénních pneumatik (Continental 90/90-21M/C 545 a 150/70 B18M/C 70Q, s rychlostním limitem 180 km/h respektive 160 km/h).

Příslušenství

Pro model CRF1000L Africa Twin bude k dispozici kompletní nabídka originálního příslušenství Honda zahrnující:

  • Horní kufr a vnitřní tašky
  • Cestovní tašky
  • Ochranný rám
  • Zatmavené plexi
  • Zvýšené plexi
  • Horní a dolní deflektory
  • Gumové stupačky spolujezdce
  • Řadicí páku pro DCT
  • Vyhřívané rukojeti
  • 12V zásuvku
  • Mlhovky s montážní sadou
  • Polepy kol
  • Alarm
  • Hlavní stojan
  • Chránič olejové vany
  • Vyšší a nižší sedlo
  • Rychlořazení

Technické parametry

MOTOR  
Typ

Kapalinou chlazený čtyřtaktní řadový dvouválec s 8 ventily, 270° fázováním klikových hřídelí a hlavou uni-cam

Zdvihový objem 998 cm3
Vrtání & zdvih 92,0 x 75,1 mm
Maximální výkon 70 kW / 7 500 ot./min. (95/1/EC)
Max. točivý moment 99 Nm při 6 000 ot./min. (95/1/EC) 
PALIVOVÝ SYSTÉM  
Objem palivové nádrže 18,8 litru  
Spotřeba paliva (režim WMTC) Man. 4,6 l/100 km (WMTC)
DCT: 4,58 l/100 km (WMTC)
HNACÍ ÚSTROJÍ  
Spojka

Man. Mokrá, lamelová, s vinutými pružinami, hliníková vačka řazení a třecí spojka

DCT: 2 mokré lamelové spojky

Převodovka / typ 6Stupňová manuální se stálým záběrem / 6stupňová DCT s režimem jízdy pro silnici a terén 
Stálý převod Řetěz s těsnicími O-kroužky
RÁM  
Typ Ocelový dvojitý kolébkový rám se zadním pomocným rámem z vysokopevnostní oceli
PODVOZEK  
Rozměry (D x Š x V) 2 335 x 930 x 1 475 mm 
Rozvor kol 1 575 mm 
Výška sedla (STD poloha / nízká poloha) 870/850 mm
Světlá výška 250 mm
Pohotovostní hmotnost 230 kg (MAN), 240 kg (DCT)
Poloměr otáčení 2,6 m
ZAVĚŠENÍ KOL  
Přední vidlice

Kazetová inverzní teleskopická vidlice Showa 45mm s číselným hydraulickým nastavením předpětí a tlumení, zdvih 230 mm, svislý pohyb osy 204 mm

Zavěšení zadního kola Jednodílné lité hliníkové rameno se systémem Pro-Link, plynovým tlumičem, hydraulickým nastavením předpětí a odskoku, zdvih zadního kola 220 mm, zdvih osy kola 94 mm
KOLA  
Přední kolo Hliníkový ráfek s drátěným výpletem
Zadní kolo Hliníkový ráfek s drátěným výpletem
Velikost ráfku Přední 21M/C x MT2,15
Velikost ráfku Zadní 18M/C x MT4,00
Pneumatika vpředu 90/90-R21 dušová
Pneumatika vzadu 150/70-R18 dušová
BRZDY  
Systém ABS, typ 2kanálový s možností vypnutí ABS pro zadní kolo 
Typ vpředu

Dva 310mm vlnovité hydraulické kotouče s plovoucími třmeny, hliníkovou hlavou a radiálními 4pístovými třmeny se sintrovanými destičkami

Typ vzadu

256mm hydraulický kotouč s 1pístovým třmenem a destičkami ze sintrovaného materiálu Dále páková parkovací brzda u modelu s převodovkou DCT s přídavným 1pístovým třmenem

PŘÍSTROJE A ELEKTRICKÁ VÝBAVA  
Přístrojový panel

Negativní LCD přístrojový panel v rallye stylu obsahující: jízdní režimy, ukazatel rychlosti, otáčkoměr, ukazatel stavu paliva, indikátor zařazeného rychlostního stupně, *ABS, *HSTC, počítadlo ujetých kilometrů, denní počítadlo a hodiny

Světlomet Dva LED světlomety (1 dálkové / 1 potkávací světlo) 
Zadní světlo LED
Ukazatele směru LED

 


Nahoru