Jste zde

CMX500 Rebel

Honda REBEL, modelový rok 2020

 

 

Datum vydání: 4. listopadu 2019

Inovovaný model: Rebel, kompaktní cruiser značky Honda s řadovým dvouválcovým motorem o objemu 500 cm3, který je určen pro držitele řidičského oprávnění A2, získal upravené odpružení, kompletní LED osvětlení, nový ukazatel zařazeného rychlostního stupně, třecí spojku a pohodlnější sedlo. K plnění požadavků emisní normy Euro5 přispívá nový výfuk.

 

Pro modelový rok 2020 je k dispozici nová verze Rebel S, která je již z výroby vybavena sadou příslušenství zahrnující krytku světlometu, černé kryty a manžety vidlice, plus sedlo s prošívaným kosočtvercovým vzorem.

 

Obsah:

1 Úvod

2 Informace o modelu

3 Hlavní vlastnosti

4 Technické parametry

 

1. Úvod

 

Pro mnoho jezdců ve věku kolem 20 let – generaci Z, která vyrostla v digitální éře – motocykly znamenají mnohem více, než pouhý dopravní prostředek. Musí ztělesňovat životní styl, přístup a musí svému majiteli umožnit vyjádření vlastní identity. Očekávání těchto jezdců se liší od motocyklového mainstreamu a to se odráží i ve strojích, které je oslovují. Musí vyhovovat jejich životnímu stylu, ale zároveň musí nabízet potenciál pro další individuální úpravy.

 

Pan Keita Mikura, vedoucí projektu modelu Rebel, těmto požadavkům dobře rozumí. Rád si s těmito pravidly hraje a vytváří stroje, v nichž se snoubí tradice s průlomovými novými nápady a perspektivami. Jeho tým vytvořil custom motocykl s klasickým nadčasovým vzhledem, z něhož však zároveň dýchá moderní a progresivní osobitý styl. Dostupný, snadno použitelný a snadno ovladatelný Rebel se vydává vlastní cestou, ale zároveň představuje nepopsané plátno připravené pro vše, co představivost jeho majitele přinese.

 

 

2. Informace o modelu

 

Vývoj modelu Rebel začal v Severní Americe, přičemž tamní konstruktéři se snažili nabídnout představivosti mladší generace jezdců něco jiného, než tradiční cruisery. S 471 cm³ řadovým dvouválcovým motorem vyznačujícím se silným záběrem v nízkých otáčkách a hladkým lineárním přísunem výkonu je Rebel vhodný pro držitele řidičského oprávnění kategorie A2. Stroj je štíhlý, s nízko umístěným sedlem a proto je dobře ovladatelný i při nízkých rychlostech. Pozice jezdce je uvolněná a neutrální, s mírně roztaženýma rukama, což vhodně doplňují uprostřed umístěné stupačky.

 

Trubkový ocelový rám modelu Rebel dodává obnažené zádi v „bobber“ stylu svěží a moderní linie. Pro stroj je typické maximální využití černé barvy s minimem laku. Pomocí dvou šroubů jej lze navíc přeměnit z jednomístného na dvoumístný.

 

Pro rok 2020 Rebel získává více komfortu a praktičnosti, a to zejména díky upravenému sedlu a revidovanému nastavení odpružení. Nový je také ukazatel zařazeného rychlostního stupně. Nový je také světlomet i zadní světlo a díky novým LED ukazatelům směru je nyní veškeré osvětlení stroje kompletně složeno z LED diod.

 

Vylepšením výfukového systému a instalací nového senzoru ve výfuku se podařilo dosáhnout toho, že model Rebel nyní splňuje požadavky normy Euro5.

 

 

3. Hlavní vlastnosti

 

3.1 Výbava a vzhled

 

Štíhlá a nízká silueta ve stylu strojů ‘bobber’

Veškeré osvětlení včetně ukazatelů směru je nyní z LED diod

Nová modrá metalická barva Matte Jeans Blue Metallic

Nový ukazatel zařazeného rychlostního stupně

K dispozici je nově sada příslušenství instalovaného ve výrobě

Inverzní LCD displej s bílým podsvícením

Opěrka spolujezdce a zadní stupačky je možné pro individualizaci snadno odstranit

 

Po celou dobu vývoje modelu Rebel se konstruktéři soustředili na dvě slova: ‘“JEDNODUCHÝ“ a „SYROVÝ“. Udělat co nejvíce s tak malým základem je již samo o sobě uměním a zkouškou v minimalistickém designu, kde záleží skutečně na každém detailu.

 

A Rebel ani v tomto ohledu nezklame: díky nízkým pneumatikám a štíhlé „bobber“ siluetě korunované strmě se svažující 11,2litrovou kapkovitou nádrží a silným řídítkům jezdec sedí pevně „ve“ stroji. Při každém pohledu vyzařuje z jeho obnažených linií nekonvenční individualita.

 

Vše, co může být černé, je černé. Tím jsou zdůrazněny plynulé linie modelu Rebel a je zvýrazněno jeho skromné lakování. Všechna světla jsou nyní tvořena LED diodami a sugestivní kruhový světlomet je vybaven kompaktní čočkou o průměru 175 mm a úchytem z hliníkové slitiny. Nízký profil modelu Rebel dotváří nové ultratenké oválné zadní světlo a osvětlení registrační značky; nové miniaturní kruhové LED ukazatele směru mají průměr pouze 55 mm, přičemž v předních ukazatelích je navíc integrováno kruhové obrysové světlo.

 

Výrazný a efektní ukazatel rychlosti je tvořen kompaktním číselníkem o průměru 100 mm s inverzním LCD displejem a bílým podsvícením. Pro rok 2020 přichází s novým ukazatelem zařazeného rychlostního stupně a s údajem o spotřebě paliva. Spínací skříňka je i nadále umístěna pod levou stranou palivové nádrže.

 

Model Rebel je k dispozici v následujících barevných provedeních:

 

**NOVÁ** matná modrá metalíza Matte Jeans Blue Metallic

černá Graphite Black

matná šedá metalíza Matte Axis Grey Metallic (dostupná se sadou příslušenství montovanou ve výrobním závodě)

červená Millennium Red

 

Opěrku spolujezdce a zadní stupačky je možné snadno demontovat a pro rok 2020 se nabídka příslušenství rozšířila o nový zadní nosič, opěrku, ochrannou nálepku na nádrž a štítek nad přední světlomet; kromě stávajících kožených brašen jsou nově k dispozici také brašny nylonové.

 

K dispozici bude také nová verze S s následujícím příslušenstvím montovaným přímo ve výrobním závodě: kryt světlometu se zatmaveným štítkem, retro kryty a manžety přední vidlice a speciální sedlo s prošívaným kosočtvercovým vzorem.

Dostupná v barevném provedení v metalické šedé Matte Axis

 

3.2 Motor

 

Kapalinou chlazený řadový dvouválec o objemu 471 cm3 splňující emisní normu Euro 5

Vysoký točivý moment v nízkých otáčkách

Nová pomocná třecí spojka

Nový senzor LAF ve výfuku pomáhá plnit emisní normu Euro 5

Stroj vhodný pro držitele řidičského oprávnění A2

120mm výfuk ve stylu „brokovnice“

 

8ventilový kapalinou chlazený řadový dvouválcový motor Hondy Rebel o objemu 471 cm3 byl převzat ze sportovního modelu CBR500R. S ohledem na způsob použití došlo změnou map v systému vstřikování paliva PGM-FI a úpravou časování ventilů a zapalování k posunu charakteru motoru od výkonu ve vysokých otáčkách typického pro řadu CBR k maximalizaci točivého momentu v nízkých otáčkách, jemuž sekunduje hladký a lineární přísun výkonu v celém rozsahu. Maximum točivého momentu 43,3 Nm při 6 000 ot./min. se snoubí s maximálním výkonem 34 kW při 8 500 ot./min.

 

Motor se vyznačuje vynikající rovnováhou mezi fyzickými rozměry a flexibilními výkony. Vrtání a zdvih jsou 67 x 66,8 mm a kompresní poměr dosahuje hodnoty 10,7:1. Hlava válců používá vahadla, která jsou lehká díky nastavení vůle ventilů pomocí podložek. Proto není u ventilů nutné použít tak silné pružiny, což se odráží v nižším tření.

 

Tichý rozvodový řetěz (SV Chain) má povrch kolíků potažený vanadem, což snižuje tření a zvyšuje ochranu proti prachu. Průměr sacích ventilů je 26,0 mm, výfukové ventily mají průměr 21,5 mm.

 

Tření je sníženo přidáním kroužků na spodní části pláště pístu (úprava, která zvyšuje plochu povrchu a vytváří mezery, v nichž může proudit olej pro zajištění lepšího mazání). Solná lázeň AB 1, která se používá po nitridování v solné lázni, vytváří membránu chránící před oxidací.

 

Zalomení klikového hřídele jsou vzájemně pootočena o 180° a hlavní vyvažovací hřídel je umístěn za válci blízko těžiště motocyklu. Primární převod a převod setrvačníku používají sestavu 2 ozubených kol, která jsou vyztužena proti sobě prostřednictvím síly pružin k vyrovnání vůlí a současně tím slouží i ke snížení mechanického hluku. Protizávaží klikového hřídele je speciálně tvarované k vyvažovacímu hřídeli a jeho nízká hmotnost umožňuje motoru volně se otáčet se sníženou setrvačností.

 

Kliková skříň je tvořena odstředivě litými tenkostěnnými prvky. Jejich vnitřní konstrukce klade důraz na snížení ztrát čerpáním, které mohou u zapalování s posunem 180° nastat. Hluboká olejová vana pojme 3,2 l. Šestistupňová převodovka s hladkým chodem je navržena tak, aby umožňovala snadné řazení, a to zejména ve městě. Pro rok 2020 je motor vybaven třecí spojkou, která přispívá k ještě hladšímu řazení a zároveň snižuje sílu potřebnou k ovládání spojkové páčky o 30 %.

 

Výfuk s uspořádáním 2-1 obsahuje katalyzátor pro čištění výfukových plynů, odkud procházejí přes první komoru dále do rezonátoru. Nový LAF senzor a vylepšení 120mm koncovky výfuku ve stylu „brokovnice“ pomohly modelu Rebel splnit požadavky emisní normy Euro5. Zvuk, který stroj vydává, se vyznačuje silným pulzujícím efektem, jenž odráží výkon motoru.

 

3.3 Podvozek

 

Nízký trubkový ocelový rám

Revidované přední i zadní odpružení

Zadní tlumič je nyní plněn dusíkem a je tužší díky nově tvarovaným pryžovým prvkům

 

K nízkému a uhlazenému vzhledu modelu Rebel přispívá jeho atraktivní trubkový rám, k němuž je na třech místech upevněn motor. Díky použité konstrukci je rám v oblasti kolem stehen jezdce co nejužší. Pro rok 2020 se revize dotkly mimo jiné i odpružení přední vidlice, které spolu s menším množstvím oleje přispívá k lepšímu tlumení a hladší jízdě. Závlek má hodnotu 110 mm, sklon přední vidlice pak dosahuje 28°; předsazení vidlice o 30° v kombinaci s rozvorem 1490 mm umožnilo snížení sedla na úroveň 690 mm; uprostřed umístěné stupačky poskytují jezdci přirozenou pozici při jízdě a napomáhají vyváženému a neutrálnímu řízení.

 

Součástí rámu je inovativní zadní smyčka, která odděluje silnější sedadlo od blatníku z texturovaného kovu. Další prostor pro customizaci nabízí šroubovaný pomocný rám z hliníkové slitiny.

 

Vzdálenost mezi 41mm trubkami přední vidlice činí 230 mm, což přispívá k lepší ovladatelnosti, komfortu a zdůrazňuje celkový styl stroje. Kyvné rameno z ocelových trubek o průměru 45 mm je spojeno s dvěma tlumiči, které umožňují nastavení předpětí v 5 krocích. Pro rok 2020 je tlumič plněný dusíkem, vyznačuje se upraveným nastavením pružiny a nově tvarovanými pryžovými prvky pro tužší a rovnoměrnější tlumení.

 

Standardně dodávané pneumatiky Dunlop mají rozměr 130/90-16 vpředu a 150/80-16 vzadu. Stylové 16palcové ráfky z hliníkové slitiny jsou čisté a jednoduché. Přední kotouč o průměru 296 mm slouží jako zrcadlo odrážející drátěný výplet. Dvoupístový přední brzdový třmen spolupracuje se zadním jednopístovým třmenem.

 

 

4. Technické parametry

 

MOTOR

 

Typ

Kapalinou chlazený, SOHC

Zdvihový objem (cm³)

471

Počet ventilů na válec

4

Vrtání  zdvih (mm):

67 x 66,8

Kompresní poměr

10,7:1

Maximální výkon

34 kW při 8 500 ot./min.

Max. točivý moment

43,3 Nm při 6 000 ot./min.

Olejová náplň

3,2 litru

PALIVOVÝ SYSTÉM

 

Karburace

PGM FI

Objem palivové nádrže

11,2 l

Spotřeba paliva

3,7 l / 100 km

ELEKTRICKÁ SOUSTAVA

 

Startování

Elektrické

Kapacita baterie

12V

Výkon alternátoru

0,5 kW

HNACÍ ÚSTROJÍ

 

Typ spojky

Lamelová, mokrá

Typ převodovky

6stupňová

Stálý převod

Řetěz

RÁM

 

Typ

Ocelový, kosočtvercové profily

PODVOZEK

 

Rozměry (DxŠxV), mm

2 205 x 820 x 1 090 mm

Rozvor kol

1490 mm

Úhel přední vidlice

28°

Závlek

110

Výška sedla

690 mm

Světlá výška

125 mm

Pohotovostní hmotnost

191 kg

Poloměr otáčení

2,8 m

ZAVĚŠENÍ KOL

 

Typ vpředu

41mm teleskopická vidlice

Typ vzadu

Dva tlumiče Showa

KOLA

 

Velikost ráfku přední

16M/C x MT3,00

Velikost ráfku zadní

16M/C x MT3,50

Pneumatika vpředu

130/90-16M/C 67H

Pneumatika vzadu

150/80-16M/C 71H

BRZDY

 

Systém ABS, Typ

2kanálový

PŘÍSTROJE A ELEKTRONIKA

 

Přístrojový panel

Digitální

Světlomet

LED

Zadní světlo

LED

 

Upozornění: veškeré parametry jsou předběžné a mohou být bez předchozího upozornění změněny. Uvedené hodnoty spotřeby paliva jsou výsledky naměřené společností Honda při standardních zkušebních podmínkách stanovených WMTC. Zkoušky se provádí na rovné vozovce se standardní verzí vozidla, s jedním jezdcem a bez dodatečné volitelné výbavy. Skutečná spotřeba paliva se může lišit v závislosti na způsobu jízdy, údržbě vašeho stroje, povětrnostních podmínkách, stavu vozovky, tlaku pneumatik, instalovaném příslušenství, nákladu, hmotnosti jezdce a spolujezdce a dalších faktorech.

 


Nahoru